Necula Imobiliare utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Cine este clientul în piața imobiliară?

O întrebare copilărească, veți spune. Cum cine sunt clienții? Cei care au o treabă de rezolvat în piață la un moment dat, nu-i așa? Clienții cui sunt ei și pentru ce servicii?

Cum ajungi în piața imobiliară, fie ca si consumator, ori ca agent imobiliar, afli că expresia folosită cu cea mai mare recurență nu este "proprietate", ci CLIENT. Dacă ești proprietar și ai un imobil de vânzare, cu siguranță tot ce îți dorești e "un client", dacă ești cumpărător, te simți client, iar dacă ești agent imobiliar visezi doar "clienți".

Conform DEX, client, ~ă smf [At: ODOBESCU, S. II, 19 / P: cli-ent / Pl: ~nți, ~e / E: fr client, lat cliens, -ntis] [] 4 Persoană care solicită serviciile unui doctor, avocat etc. în schimbul unei taxe.

Dar să ne întoarcem, spuneam că eșți consumator și ai ajuns ocazional în piață imobiliară. Tu crezi că ești "client" și aștepți servicii concrete și un tratament adecvat posturii tale. Te aștepți ca cineva să lucreze pentru tine, să-ți rezolve problema.

Ca proprietar, imediat ce ai pus un anunț de vânzare, casa se umple de agenți care promit “clienți”, apoi trec zilele și se face liniște. Tu nu știi nici cum îi cheamă, n-ai nici datele lor de contact, nici ce ar trebui să facă nu știi, dar cumva continui să crezi că ei "lucrează" pentru ține.

Sau poate ești cumpărător, identifici anunțuri online, te apuci să suni, dai de un agent, doi, trei și fiecare îți promite că veți ține legătura. Și tu crezi că cineva sau chiar mai mulți "profesioniști lucrează pentru tine”.

Cu minime excepții legitime, și din retorica agentului imobiliar rareori lipsește cuvântul fermecat. Toți cei aflați cu o nevoie imobiliară în piață la un moment dat sunt trecuți în categoria “clienți” într-un mod cât se poate de eliptic. Vizitele la proprietari sunt invariabil însoțite de fascinanta referință la “portofoliul de clienți”, cu promisiunile implicite și la fel de eliptice care decurg din ea.

Ca în orice altă industrie, și în piața imobiliară devii client, stai la înălțime și ești deservit doar atunci când ai semnat un contract de servicii al cărui obiect este îndeplinirea nevoii tale imobiliare. Doar atunci agentul economic pe care l-ai angajat va lucra pentru tine. Dacă ești norocos să găsești colaboratorul potrivit și ai intelepciunea să-i delegi acest tip de angajament, el va lucra doar pentru tine. În lipsa unui angajament formal, niciun profesionist nu va aloca resursele și expertiza oriunde bate vântul, altminteri cum s-ar bucura de acest statut?

Angajamentul formal bilateral e o condiție minimă pentru trasarea așteptărilor și evaluarea rezultatelor. În lipsa acestuia, clientul se întreabă pentru ce trebuie să plătească un comision, iar agenții imobiliari muncesc mult și fără rezultate. Și nimeni nu câștigă.

 

Dacă ai o nevoie imobiliară, m- bucura  te ajut, specializarea mea fiind vânzarea de imobile rezidențiale de la proprietari. Dacă eu însămi nu am expertiza necesară pentru nevoia ta, cu siguranță îți pot recomanda un specialist. 

 

 
Ai o întrebare? Sunt aici si răspund!

Ultimele articole

Cum știi că iei cele mai bune decizii când îți vinzi proprietatea?

Cum știi că iei cele mai bune decizii când îți vinzi proprietatea?

“Știi, una din cele mai mari pierderi într-o luptă e pierderea capului.” Când îți vinzi casa, te rog, nu-ți pierde capul!

Cine este clientul în piața imobiliară?

Cine este clientul în piața imobiliară?

O întrebare copilărească, veți spune. Cum cine sunt clienții? Cei care au o treabă de rezolvat în piață la un moment dat, nu-i așa? Clienții cui sunt ei și pentru ce servicii?